Bli medeier!

Bilkollektivet er et samvirkeforetak, noe som betyr at det er eid av medlemmene selv og drives uten profittmotiv. Du behøver ikke være medeier for å bruke Bilkollektivet, men det gir deg en rekke fordeler i tillegg til at du kan være med å påvirke utviklingen.

Fordeler med å være medeier i Bilkollektivet

  • Tilgang til cabriolet og motorsykkel: Eksklusiv tilgang til våre Mazda MX-5 "Miata cabrioleter og Royal Enfield motorsykler.

  • Nyheter først: Medeiere får tilgang til nye biler før de gjøres tilgjengelig for alle.

  • 0,- i egenandel ved skade: Ved kjøp av egenandelsreduksjon i din reservasjon, vil du ikke trenge å betale noe i tilfelle en ulykke skulle skje.

  • VIP-hotline: Som medeier vil du også bli prioritert i telefonkøen med vår nye VIP hotline (Nummeret finner du i appen din, og ved henvendelse til medlemsservice).

  • 18 års aldersgrense: Som medeier kan du invitere medbrukere ned til 18 år.

  • Først i køen: Som medeier kan du forhåndsreservere inntil 4 mnd frem i tid.

Som medeier kan du også være med å påvirke Bilkollektivets utvikling gjennom årsmøte, styrevalg og andre fora for medeiere.

Du blir medeier ved å betale et andelsinskudd på 1800.- Dette er en engangsbetaling som gir deg medeierskap, men det er ikke en forutsetning for å bruke Bilkollektivets tjenester. Du kan også være medlem uten å være medeier.

* fordelsprogrammet forutsetter et aktivt medlemskap tilsv privat eller privat +

Søk om å bli medeier her

Du kan sjekke om du er registrert i fordelsprogrammet ved at teamet ditt i appen heter «Medeier Privat» eller «Medeier Privat +». For å sjekke hvilket team du er i, åpner du hamburgermenyen oppe til venstre når du har åpnet appen og da ser du navnet på teamet øverst i det lilla feltet. Hvis du mener du allerede er medeier men ikke er i et av disse teamene ta kontakt med administrasjonen på informasjon@bilkollektivet.no.

 

Hvis du i fremtiden ikke lenger skulle ønske å være medeier i Bilkollektivet, vil utbetaling av andelsinnskuddet følge vedtatte handlingsregel, som beskrevet i Bilkollektivets vedtekter punkt 4. For mer info, se vedtektene punkt 4, tredje avsnitt.