Trygg hele veien med Bilkollektivets Mobilitetsgaranti
Vi kan ikke alltid grave frem bilen for deg, men vi skal i hvert fall strekke oss langt for at du som medlem i Bilkollektivet ikke blir stående fast!
Vi sørger for at du kommer deg frem – uansett hva som skjer
Som non-profit bildelingstjeneste er vi alltid på medlemmenes side. Derfor tilbyr vi en kostnadsfri mobilitetsgaranti som gjelder for alle reservasjoner – uansett medlemskap.
Skulle noe uforutsett skje – for eksempel at bilen ikke starter, du kjører deg fast eller bilen ikke er på plass – så hjelper vi deg raskt videre.
Dette garanterer vi:
Hjelp på stedet: Vi kan fjernstyre bilen, sende ut en tekniker eller bestille veihjelp.
Erstatningsbil: Får vi ikke bilen i gang raskt, tilbyr vi en annen bil – enten en av våre egne eller en leiebil.
Annen transport: Er kollektivtransport eller taxi en bedre løsning? Vi dekker kostnader inntil 2.000 kr.
Overnatting: Må du vente mens bilen blir reparert, dekker vi inntil fire netter på hotell.
Du betaler kun for den opprinnelige reservasjonen. Har du vært uten bil i en periode, kompenserer vi for tapt tid.
Les mer om garantien i appen eller på vår nettside, og se detaljer i kapittel 4.
Formålet er enkelt: Å sikre markedets mest fornøyde medlemmer!
Ofte stilte spørsmål
-
Ta kontakt med oss så fort som mulig. Vi hjelper deg enten ved fjernstyring, rykker ut selv, eller bestiller veihjelp for deg.
-
Du kan få hjelp på stedet, tilbud om erstatningsbil, dekning av kollektivtransport/taxi (inntil 2.000,- kr), eller overnatting i opptil fire døgn.
-
Nei, mobilitetsgarantien er helt kostnadsfri og gjelder uansett hvilket medlemskap du har.
-
Ja, garantien gjelder uansett hvor du befinner deg – enten du står fast i byen eller på fjellet.
-
Om overnatting er den beste løsningen, dekker vi dette i inntil fire døgn.
-
Ja, du er alltid dekket av mobilitetsgarantien. Vårt mål er å få deg tilbake på veien etter at en hendelse oppstår, så eventuelt skylddspørsamål vil behandles i etterkant.